Bevorder de groei van jouw bedrijf

Groeiruimte creëren is voor veel ondernemers lastig. Tijd voor ondernemen is er namelijk nauwelijks, door de vele verantwoordelijkheden, werkzaamheden, en overuren. Dit maak groei bijbenen en stimuleren lastig. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw tijd efficiënt wordt benut, zodat er meer tijd is voor ondernemen en ruimte wordt gecreëerd voor groei? Lees hier alles over in de verschillende whitepapers van 'Groeiruimte'.

Hoe ondernemers onbedoeld hun bedrijfsgroei belemmeren

Veel ondernemers steken veel energie en tijd in hun bedrijf om te kunnen blijven groeien. De praktijk leert echter dat de groei veelal onnodig belemmert wordt door de eigenaar zelf. Hoe herken je dit? En belangrijker hoe voorkom je dit?


Vijf fouten die groei van bedrijven in de weg staan

Als ondernemer heb je een grote verantwoordelijkheid. De continuïteit van je onderneming rust namelijk volledig op jouw schouders. Tijd om écht te kunnen ondernemen is er nauwelijks. Om hier meer tijd voor te krijgen kiezen veel ondernemers voor (korte termijn) deeloplossingen. Daarom hebben wij in dit whitepaper verschillende keuzes op een rij gezet, die de groei van jouw onderneming blokkeren.


Tips voor bedrijven die willen groeien

De tijd om écht te kunnen ondernemen en dus te groeien wordt opgeslokt door taken als de administratie. Een bottleneck die er ook nog eens voor zorgt dat waardevolle informatie achter de cijfers mist. Lees hier stap voor stap hoe je dit kan voorkomen en optimaal geïnformeerd bezig kan zijn met datgene waar jouw passie naar uit gaat: ondernemen!

[Case] Hoe een handelsondernemer meer tijd kreeg om te ondernemen

Dit handelsbedrijf in stalen buizen had moeite met het creëren van groeiruimte. Door verschillende werkzaamheden uit handen te geven en data om te laten zetten naar informatie, kon tijdsefficiënter worden gewerkt en kon het échte ondernemen beginnen. 


[Case] Hoe een marketingbureau de groei hanteerbaar maakte

Dit marketingbureau kon de groeispurt niet bijbenen. Werkzaamheden die direct bijdroegen aan het managen van groei en succes, moesten plaats maken voor zaken als urenregistratie en factureren. Daarom besloot de directeur hulp in te schakelen en afstand te doen van zijn zelfontwikkelde uren- en facturatiesysteem. Hij staat nu weer aan het roer van zijn organisatie en heeft de groei onder controle.